Blog

International Teacher Development Centre

Excellence in Early Childhood Education: Making books with children

 Excellence in Early Childhood Education: Making books with children Αρθρο μου που φιλοξενήθηκε στο ιστολόγιο Αμερικανίδας εκπαιδευτικού που διδάσκει παιδιά προσχολικής ηλικίας και γράφει σχετικά θέματα.

Would you like to develop your own Personal Learning Network (PLN)? aPLaNet EU Funded Project

Can you imagine having a global staffroom at your fingertips? Can you imagine looking for help for an idea and getting not one but ten answers within the hour? This is how quickly you connect with colleagues, educators from all over the world. [youtube=http://www.youtube.com/watch?v=M6O4ewycXF0] aPLaNet EU funded Project CELT Athens is participating in a proposed…
Read more

Πως να διδάσκετε Αγγλικά χωρίς να μαθαίνουν οι μαθητές σας – 1

Γιατί οι Έλληνες καθηγητές Αγγλικής γλώσσας χρησιμοποιούν Companion?  Μήπως γιατί υπάρχει μεγάλη παράδοση των λυσαριών και έτοιμων σημειώσεων – τα θυμάμαι δα από το σχολείο. Αν και ποτέ δεν είχα κάποιο τέτοιο βιβλίο, θυμάμαι κάποιες συμμαθήτριές μου να τα χρησιμοποιούν κατά κόρον.  Αργότερα, τα είδα να ανορθώνουν το κεφάλι  τους και στην επαγγελματική μου ζωή…
Read more

Working with Coursebooks: Gathering Intelligence, Making a Choice

These are the handouts from a talk I presented to the members of TESOL Greece in 2007. I have copied-pasted them directly from Word so the layout may not be fantastic but I have posted it here so that members of a recently started googlewave may copy and collaborate on in order to create/generate a new…
Read more

Ας Συνδεθούμε – Μέρος 1ο

Aς συνδεθούμε μέσω Twitter  Το Τwitter είναι μια υπηρεσία micro-blogging. Χρησιμοποιώντα; μέχρι και 140 χαρακτήρες (μαζί με τα διαστήματα) γράφεις ένα μήνυμα. Tα παρακάτω μηνύματα είναι επιλεγμένα τυχαία. Το Twitter ξεκίνησε σαν εργαλείο σύνδεσης με οικογένεια και φίλους και για πολλούς ανθρώπους εξακολουθεί να είναι μόνο αυτό – ένας τρόπος να στέλνουν μικρά μηνύματα, να…
Read more

Companions: an aid, a crutch, a snag?

Here are a few of the comments from the Twitter conversation with Ken Wilson that led to this post. I have written about companions before but thought that this blog post might be useful to a lot of educators who have never seen them, never used them, as well as to many new TEFL teachers…
Read more

Η Ξένη Γλώσσα στον Εργασιακό Χώρο – Μύθοι και Αλήθειες

*Το άρθρο πρωτοδημοσιεύθηκε στην εφημερίδα ΚΕΡΔΟΣ και αργότερα αναδημοσιεύτηκε στην επιθεώρησηΞενόγλωσσης Παιδείας  Το σχετικά πρόσφατο στη χώρα μας ενδιαφέρον και η αυξημένη ζήτηση προγραμμάτων Ειδικών Γλωσσικών Μαθημάτων για Επαγγελματίες όπως έχει αποδοθεί στην Ελληνική ο όρος Language for Specific Purposes (LSP), είχε σαν αποτέλεσμα την ανάλογη αύξηση στην προσφορά για τέτοιου είδους μαθήματα από μεγάλη μερίδα ξενόγλωσσων εκπαιδευτικών οργανισμών…
Read more

The power of play for education and language development

R.F.Dearden’s (1967) definition of play,  ‘a non-serious and self-contained activity which we engage in just for the satisfaction involved in it’, suggests that any activity that takes the mind of the learners away from language as a focus, any activity which gives them enjoyment and satisfaction simply through participating in it can be called a game.…
Read more

How to make things fall apart – A behaviour model for creating incompetence

This short post includes my notes from a presentation I did some years ago at a local conference where I was specifically asked to present a workshop on good classroom management. At that time, I had been training a group of  directors of studies and had used  Gilbert’s (1978) excellent “Behavior Model for Creating Incompetence”…
Read more

Sorry!